Traži

Unesite pojam za pretraživanje

Zadnje pretraživanoObriši sve
Nema rezultata za traženi pojam!
Rasvjeta za trgovine i trgovačke centre

Rasvjeta za trgovine i trgovačke centre

02. 01. 2014.

Trgovine se danas dijele na nekoliko tipova, prema svojoj veličini, vrsti robe koju prodaju kao i razini luksuza kojoj pripadaju. U tom smislu možemo reći da je najraznolikija kategorija što se tiče untrašnjeg uređenja (uključujući rasvjetu) uravo kategrija trgovina.
U načelu, nekoliko je elemenata trgovine na koje je potrebno posebno obratiti pozornost. Počinjemo s izlogom koji može biti ulični ili u kontekstu koridora trgovačkog centra. Također izlog može biti postavljen i u sklopu nekog hotela odnosno aerodroma, no te situacije možemo svrstati u kategoriju izlog u sklopu trgovačkog centra, budući se u osnovi radi o izlogu koji nije izložen djelovanju sunčevog svjetla.rasvjeta izloga
Tijekom dana, izlog trgovine a koji je u domeni eksterijera, rasvjetljava dnevno svjetlo visokog intenziteta, posebno one izloge koji su orjentirani prema jugu. U tim okolnostima odmah možemo odustati u nastojanju da umjetnim svjetlon promijenimo situaciju u izlogu. Naime, sunce je u stanju proizvesti gotovo 100.000 luxa, dok je s umjetnim svjetlom moguće približiti se razini od oko 10.000 lx! No i to je moguće uz uporabu vrlo skupih i kratkotrajnih specijalnih žarulja. Dakle, odustati ćemo od te ideje, jer je besmislena. Radije pribjegnimo definiranju rasvjete izloga u noćnim uvjetima, što je lakše ostvarivo a financijski prihvatljivo. Posudimo znanja iz fotografije, gdje razlikujemo nekoliko tipova svjetla: KEY LIGHT (osnovno svjetlo), FILL LIGHT (svjetlo ispune) i BACK LIGHT (pozadinsko svjetlo). Prvo svjetlo, dakle osnovno svjetlo, koristi se za definiciju glavne rasvjetne scene, pri čemu pazimo na sjene, tj. na njihov smjer. Kada smo zadovoljni ostvarenim, umanjiti ćemo kontrast svjetlom ispune, tako da ćemo ga usmjeriti na djelove lutki ili predmeta koji su u drugom planu i u isto vrijeme u dubokim sjenama. Ovo svjetlo je znatno manjeg intenziteta i načelno dosta raspršeno. Za potpuni utisak, dodati ćemo pozadinsko svjetlo kojime ćemo dati lutkama i predmetima treću dimenziju, sjaj i glamur. Ovo svjetlo je obišno postavljeno iza predmeta rasvjetljavanja, skriveno, kako nas, kao promatrače, ne bi zasljeljivalo.
Nakon što smo privučeni scenom u izlogu, ulazimo u trgovinu. Ovdje susrećemo nekoliko glavnih elemenata interijera. Primjećujemo odjele u trgovini, različite prema sadržaju i konceptu interijera. Ono što odmah po ulasku u trgovinu mora biti jasno je gdje možemo pronaći predmete koji nas zanimaju. Prvenstveno to se u većim trgovinama izvodi natpisima koji vise sa stropa ali i rasvjetom koja vodi, koja upućuje... Načelno, za veliki broj trgovina niže kategorije, preporuča se stropna rasvjeta na bazi fluo ili kompat-fluo izvora svjetla. Cilj je prikazati sve što je izloženo, a izložene robe u trgovinama ovog ranga, ima gomila.
Za trgovine srednje klase, preporuka je korištenje kombinacije fluo rasvjete sa tzv. Spot reflektorima (načelno montiranih na strujnoj šini ili direktno na stropu). U ovim trgovinama, roba je izložena na policama i stalcima uz zid ali i na otočnim pultovima, postavljenim na podu trgovine.
rasvjeta trgovinaTrgovine visoke luksuzne klase, gotovo da nemaju opću rasvjetu, već isključivo usmjerenu, čime se definira visoka razina kvalitete prostora a time i predmeta u njemu. U toj kategoriji govorimo „manje je više“ što znači manje svjetla, čime se u određenoj mjeri, povećava intriga i mistika, djeluje na psihu, sugerirajući visoku razinu vrijednosti unutar trgovine. U trgovinama ovog ranga roba je u glavnom izložena u posebnim vitrinama, a rasvjeta je usmjerena isključivo prema njima. Od refleksije svjetla prema ostatku interijera, ostvaruje se dovoljno svjetla za orjentaciju i komunikaciju.
Tipične pogeške koje susrećemo u trgovinama srednje klase, a kakvih je u osnovi i najviše, jest prekrcavanje trgovine rasvjetnim tijelima koja su u glavnom bazirana na halogenim i metal-halogenim izvorima svjetla. Za te izvore tipičan je visoki intenzitet emitiranog svjetla ali i kolateralna toplina koju emitiraju. Tako se susreću trgovine parfumerisjog tipa, s punim stropovima reflektora koji blješte u svim smjerovima, stvarajući gotovo neugodno visoku temperaturu prostora ispod sebe. U tim se okolnostima sva roba čini jednako vrijedna i važna (ili nevrijedna i nevažna) a orjentacija kroz prostor je moguća samo uz pomoć eventualnih natpisa ovješenih sa stropa. Na ovom mjestu Vas moramo upozoriti, ako sami opremate svoju trgovinu rasvjetom, svjetiljke na bazi halogenih ili metal-halogenih izvora emitiraju vrlo visoku količinu topline. One se ne smiju postaviti na udaljenosti manjoj od 1 metar od zapaljivog ili rastaljivog materijala (tkanina, kemijski proizvodi, papir, drvo, ...). U skladu s time, predlaemo Vam da razmislite o uporabi svjetiljaka na bazi LED izvora, koje će koštati više ali će ostvariti daleko ugodniju atmosferu te će u potpunosti biti bezopasne za lako zapaljive materijale, čak i na udaljenosti od 10 cm!

Copyright © art-rasvjeta.hr. Sva prava pridržana. Ovaj tekst je zaštićen autorskim pravom.